Beste Ondernemer van het jaar

Beste Ondernemer van het jaar

Tijdens een druk bezochte bijeenkomst in restaurant In de Volksmond zijn op woensdagavond 25 maart de winnaars bekend gemaakt van de verkiezing voor Winkel(ier) van het Jaar. Nero de Boer van Nero Barbershop ging er met de prijs van Beste Ondernemer van door. Riemer & Walinga boekverkoopers kreeg de trofee voor mooiste Ermelose winkel.

,,Twee goede winnaars” zo zegt Centrummanager Joost Bleijie. ,,Het klinkt cliché, maar alle 8 genomineerden zijn eigenlijk winnaars. Zij laten zien dat er ondanks scepsis weldegelijk ruimte is voor goed ondernemerschap en mooie onderscheidende winkels in Ermelo. Je hoeft Ermelo echt niet uit om leuk en kwalitatief te kunnen winkelen.”

Beste Ondernemer van het jaar
Nero Barbershop Beste Ondernemer van het jaar

Ruim anderhalve maand was Ermelo in de greep van de verkiezing. Tijdens de nominatieronde werd er ruim 2600 keer genomineerd. ,,Ongekend veel. En het mooiste van de nominatieronde is dat veel mensen een mening of commentaar hebben achtergelaten. Daar kunnen ondernemers hun voordeel mee doen en daarmee kunnen we ondernemerschap in Ermelo verder versterken.” Het aantal stemmingen tijdens de stemronde oversteeg volgens Bleijie alle verwachtingen. ,,Er is ruim 5000 keer gestemd. Dat betekent dat de helft van alle Ermelose huishoudens een stem heeft uitgebracht. Dat is boven verwachting veel. Ik kan niet anders dan concluderen dat de verkiezing erg geleefd heeft.”

Wat Bleijie betreft krijgt de verkiezing in 2016 een vervolg. ,,We hebben niet voor niets wisselbekers uitgereikt”, glimlacht de Centrummanager. ,,Er zijn nog zoveel ondernemers aan wie de prijs uitgereikt kan worden. Maar eerst kunnen Nero en Riemer & Walinga genieten van de eer en de roem. Zij mogen zich immers een jaar lang beste ondernemer en mooiste winkel van Ermelo noemen. Dat is niet niets!”

Bleijie kijkt trots op de verkiezing terug. ,,Een van de belangrijkste doelstelling van de verkiezing was naast het kiezen van de mooiste Ermelose winkel en de beste Ermelose ondernemer ook aandacht genereren voor de Ermelose middenstand. Ermelo heeft het winkelende publiek voldoende te bieden. Dat hebben we met deze verkiezing ook willen vertellen aan de bewoners van het dorp en de omgeving.” De samenwerking met Ermelo van Nu en het Kontakt heeft volgens Bleijie goed geholpen. ,,Er is veel media-aandacht geweest en dat heeft zeker geholpen. Ik hoorde iemand zeggen dat je de afgelopen weken ‘niet om de verkiezing heen kon’. Dat is een mooi compliment natuurlijk.”

Bron: Het Contact Ermelo

Geplaatst in In de media.